1 mai 2010

Sezonul de primavara 2010

Salutare,
a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris ceva pe blogul nostru. Iata ca prima serie din competitiile anului 2010 s-a incheiat si m-am gandit sa notez undeva si sa discutam impresii despre competitiile de la inceput de an. La noi la sectie, la CSS 4 Bucuresti, am incercat inca din toamna sa periodizam in asa fel antrenamentul incat sa putem iesi devreme pe apa, fara sa sacrificam din volumul necesar alocat dezvoltarii fortei. Nu prea am reusit treaba cu iesirea pe apa mai devreme din cauza iernii asteia care a intarziat, in rest nu pot spune ca ne-a limitat ceva de la realizarea planului.


De indata ce vremea s-a indreptat putin, toata grupa s-a pus pe munca, fiecare in ritmul si dupa posibilitatile proprii si mai ales aproape fiecare cu obiectivele si antrenamentul lui. In principal toate resursele (care tind catre zero) au fost directionate catre Catalin care a si respectat in proportie de 85%-90% cerintele de calitate ale antrenamentelor, de la ceilalti nu am cerut decat sa lucreze in asa fel incat la sfarsitul antrenamentului sa fie ei multumiti de munca lor. Ultimele 3 saptamani inaintea campionatului din toata ceata de juniori II am facut un K4 cu cei mai putin experimentati din grupa(Adrian, Hristodoulakis, Fane Baros si Mihai), un K2 care din prima zi au aratat foarte frumos la urmarire si tehnica(Andrei si Baciu) si un simplist (Gil Dobrica) care si de la care aveam un set de pretentii putin ambitios, atat in materie de implicare in antrenament cat si la capitolul rezultate la campionat.
Pentru Catalin am avut in plan incepand cu o saptamana inaintea competitiilor de seniori sa intram in "blocul de realizare"(ingustare/tappering/competitionala cum vreti sa-i spuneti), urmand sa participam la competitiile de seniori pentru intrare in forma si la campionatul de juniori sa valorificam cat mai bine antrenamentul anterior. Acestea fiind spuse o sa trec la impresiile mele personale in ceea ce priveste competitiile de anul asta.
1. Campionatul de Fond si Cupa Romaniei la Seniori.
Cu ocazia acestor prime concursuri am realizat de-adevaratelea ca domnul Cioara numai este printre  noi. Inca il mai am in lista de messenger si in agenda telefonului si va dura ceva pana ma voi indura sa sterg datele de acolo.
Am fost foarte emotionat sa transcriu articolul domnului Ionita Marian despre Amiralul Aurel Vernescu, si a fost foarte potrivit sincronizat, pentru ca la Snagov pe perioada concursului a avut loc dezvelirea unei placi comemorative in memoria marelui campion.

Am avut ocazia sa vad revenirea in competitie a lui Stefan Vasile si m-am bucurat sa vad din nou pofta de kaiac la cineva, in pofida faptului ca se antrenaza in conditii de cantonament permanent(moartea pasiunii).
De asemenea am avut extraordinara placere sa constat ca la kaiac fete competitia este deschisa, victoria domnisoarei Diana Mutescu la K1 F 5000m m-a incantat peste masura, atat din cauza ca favoritul a fost invins cat si din cauza ca sunt fan Diana de mai multa vreme, ii doresc mult succes si la kaiac si in general, cred ca merita sa fie un om foarte fericit copilul asta.
O alta impresie placuta mi-a lasat lupta lui Serban Iulian, desi a fost inscris HC efectiv s-a batut de la egal la egal cu tot ce miscat in finala baietilor, start foarte puternic, s-a tinut in plutonul din fata pana aproape de turnanta si s-a luptat cu fiecare sportiv care il provoca. Sunt sigur ca va conta semnificativ in intrecerile pe 200m ale persoanelor cu nevoi speciale. Mentionez ca la proba asta am participat si eu, desi nu sunt nici macar semnificativ pe mine m-a batut bine Iulian.
Mai adaug ca am vazut noile barci ale lotului olimpic, ca am vazut mai multi participanti amatori decat anul trecut, in afara de deja obisnuitii Molnar Rajmond si Molnar-Babos Claudiu au mai venit sportivi de la Arad si cu mine de la CSS 4, sper ca pe viitor sa mai apara si altii.
Despre Catalin-ul meu pot spune ca sunt multumit, nu total dar oricum competitia era de intrat in forma nu de valorificat ceva. Ce mi s-a parut de reprosat(si mie si mamei lui) a fost ca nu are capacitatea de a sprinta in cursa, tine un ritm destul de ridicat dar nu poate sprinta decisiv. O sa lucram la asta vara asta. Oricum, a avut 3 starturi oficiale in companie selecta si s-a luat la intrecere cu ce era mai bun in tara noastra.

2. Campionatul National de Primavara.
Si aici am fost cu ochii pe fete (deh) si mi se pare ca Bebe Zabet face o treaba foarte buna (stiu ca domnul Banaduc e coordonator si ca se implica, dar asa imi place mie sa zic, tin cu cei tineri). La kaiac baieti mi-au placut foarte mult Maria si Ghita de la Pitiesti in proba de 4000m, mi-au mai placut Ticheaua si Serban de la Constanta, dupa capul meu Serban e de mare prespectiva. Cel mai spectaculos mi s-a parut tactica de cursa a lui Calatoaie si Batranu (mai bine zis tactica domnului Rata) la K1 B 500m, nu stiu cum a facut sau cum ii spune dumnealui, dar am vazut "divizarea negativa" in cel mai pur stil, daca ar fi luat cineva timpul la 250m ce bine ar fi fost.
Anul asta Federatia de Kaiac-Canoe a dat curs cererii mele de a acorda cu imprumut cateva ambarcatiuni, am primit un K4 Plastex cornut, un K2 Plastex cornut si 3 K1 west sport, toate descompletate si cu reparatii de facut dar suntem foarte fericiti de ele, multumim Federatiei pe aceasta cale.
Am mai vazut ceva foarte frumos, parcursul lui Cires Silviu in aceasta competitie, bronz in proba de fond, in conditiile in care nu avea decat trei sute de kilometri in anul asta si nu a folosit niciun ajutor medicamentos pentru sustinerea eforturilor din antrenament si competitie, apoi argint la 1000m cu finisul acela strans si aurul de la 500m la care a avut un start fulminant. In afara de tehnica, sportivul asta mie imi arata ca stie si simte kaiac bine, e cum s-ar spune "de rasa", are inteligenta tactica atat in competitie cat si in antrenament (isi ia libere cand vrea el :D).
De asemenea castigatorul de la 3000m si 1000m, Maneachin Ionut mi se pare un sportiv foarte frumos, o tehnica impecabila, un fizic excelent si o echipa de antenori foarte buna (domnul Stefan si Gabi Aftenie). Are tot respectul meu si o sa il urmaresc cu placere si interes.
Cat despre echipa mea pot spune mandru despre Catalin ca arata un curaj si o mobilizare cum nu am vazut la niciun sportiv pana acum, s-a luat la intrecere cu sportivii din lot si a fost cu ei in toate cursele, pe cativa dintre componentii lotului chiar intrecandu-i. Desi acasa este printre cei mai lenti pe start aici a avut starturi in care pur si simplu a condus mai mult de jumate din concurentii din finale.
Ceilalti coechipieri pot fi cu usurinta bagati in aceeasi oala, a celor ne-experimentati, cu mici nuante pentru Hristodoulakis care este novice la propriu si are de lucrat la asimilarea lumii asteia a kaiac-ului cu conditiile si reglemantarile ei si cu alte nuante pentru Stefan Ion si Mihai Simion care desi nu au experienta au aratat ca vor si stiu sa lupte, le intrevad un viitor frumos daca sunt dispusi sa schimbe ce li se cere la antrenamentul invizibil. Adrian, Andrei, Baciu si Dobrica desi sunt la al 4-lea campionat national nu se ridica nici macar intelectual/psihic la nivelul asteptarilor, daca partea fizica nu poate fi influentata mai mult. La sfarsit cei noi au fost initiati in taina botezului, astfel Simion Mihai a capatat numele de "JabberJaw" iar Hristodoulakis pe cel de "Malaca", alte date nu putem oferi.
Asta a fost inceputul anului pentru mine, sper ca anul asta sa imi dau seama exact in ce directie vreau sa merg: performanta cu orice pret sau placere/agrement/performanta cand se poate. Pana atunci voi incerca sa readuc in jurul meu placerea de a vasli si voi incerca sa revin cumva la obiectivele initiale ale federatiei internationale de kaiac-canoe.
Multa sanatate tuturor.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu