16 decembrie 2009

Se poate sa faci sport si sa-ti traiesti veata ??

   Este o intrebare  destul de frecventa,  ce ma fac daca termin sportul de performanta??
Sistemul nostru de pregatire, la nivelul loturilor implica un sacrificiu de 100% din veata personala, lucru care denatureaza sufletul  oricarui tanar sportiv, mai ales in perioada junioratului.
     Este in schimb o solutie pentru orice problema, pregatirea "acasa" desi nu da rezultate imediate si palpabile, este o solutie optima, astfel tinerii nefiind  pusi in fata  unei alegeri de genul... invatatura sau sport? Acest tip de pregatire cere implicare atat din partea sportivilor cat si a antrenorilor si sa nu uitam de sprijinul parintilor.
  Ca urmare a pregatirii intr-o astfel de circumstanta, desi  pare mai amatoresc, cu implicare serioasa se pot obtine rezultate considerabile, care apoi pot fi fructificate la loturile nationale de sportivi si apare o noua perspectiva in cazul in care nu mai esti asa bun sa continui sportul de inalta performanta  vei fi oricand binevenit la clubul care te-a crescut sa faci miscare, sport de placere, pana la urma nu exista kaiacist care sa nu se indragosteasca de miscare si de natura.
  Viitorul suna bine, de la mic la mare  haideti sa ne dam in barci!!!

7 comentarii:

  1. mie personal, pregatirea acasa, mi se pare cea mai buna alternativa. In felul asta pe langa sacrificiile pe care le presupune practicarea sportului sa numai fie necesare celelalte sacrificii "organizatorice". Mi se pare ca accentul mare pus la noi pe pregatirea centralizata ne face vulnerabili la efectele nedorite ale acestei forme de pregatire. Responsabil ar fi sa fie incurajate ambele forme, sau gasirea unor noi forme, in asa fel incat sa avem o plasa de siguranta pentru anii viitori.
    Daca vrem sa promovam, cu sanse reale la o longevitate sportiva, sportivi la seniori trebuie sa ne preocupe interesul sportivilor ca persoane, si aici nu ma refer ba chiar exclud latura financiara a interesului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Molnar, hai sa iti zic o chestie.Cand am fost sportiv si eram la liceu, l-am rugat pe domnul antrenor sa ma lase sa imi clarific situatia scolara.Sti ce mi s-a raspuns? "Aici ai venit sa faci sport, nu scoala!!!!" cu un ton rastit si foarte amenintator....Acuma de partea cu facutul miscarii, sincer as mai vrea sa particip la concursuri, dar nu am voie! plecand de la club automat m-am autosuspendat timp de 2 ani pe plan intern, sincer imi placea atmosfera de la concursuri...dar nha....nu pot ca clubul la care am fost e cam departe si nu pot sa ma antrenez....sau macar sa fac miscare.singurul loc este in orasul meu(alt club) dar nu imi permite programul de la munca....
    Asta nu am inteles.....de ce nu li se da legitimatia la sportiv dupa ce se lasa de sport?
    P.S.: singurii oameni care m-a si ne-au ajutat cu scoala au fost antrnorii de la Orsova.

    RăspundețiȘtergere
  3. s-ar putea ca mai tarziu sa consideri SomnicSpid ca ce ai primit la orsova pe partea de scoala nu a fost ajutor. Eu sunt de parere ca si in sistemul de la orsova daca ar fi luata scoala in serios altfel ar sta treaba cand termina copiii junioratul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Bogdan. Citeste un articol intersant scris imediat dupa olimpiada din 2008.
    http://www.zf.ro/opinii/dan-sultanescu-jocurile-olimpice-subiect-de-politica-publica-3179585

    RăspundețiȘtergere
  5. l-am citit, mi se pare super frumos si corect expus. Sper sa inteleaga mai multa lume din el ce e de inteles, ca am vazut ca l-ai recomandat si pe blogul lui sonic. Sper sa-mi zici si mie pe mail (bogdanbuciu@ymail.com) cine esti. Imi plac mult comentariile tale de pe blogul lui sonic si ma gandesc ca poate gasim o formula de exprimare in asa fel incat sa fie si un efect prin federatia noastra.

    RăspundețiȘtergere
  6. sonycspeed, spune-mi si mie la care club ai fost? si despre ajutat.... chiar asta e ideea sa nu trebuie sa ajuni la faza in care trebuie sa fii ajutat!! stiu cum a fost la orsova ei intradevar te ajuta sa ie bacul, dar asta nu inseamna ca vei fi preatit pt veata. si eu acolo am dat bacul, dar puteam sa-l iau si acasa(daca nu eram la mondiale atunci)
    molnar

    RăspundețiȘtergere
  7. An nou fericit voua! Rajmond hello tie! :) daca ai un messenger da-mi un add ID-ului andiromaniuc te rog, sa facem o intalnire a fostilor colegi. Sorry dar doar aici te am gasit :). Andi

    RăspundețiȘtergere